مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 05:152020-12-09سياسي

اشتغال 60درصد از بانوان روستای الست اسفراین در حوزه گلیم بافی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین گفت: الست یکی از روستاهای مطرح شهرستان در حوزه صنایع دستی است که 60 درصد از بانوان ساکن این روستا در حوزه بافت گلیم، - ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین گفت: الست یکی از روستاهای مطرح شهرستان در حوزه صنایع دستی است که 60 درصد از بانوان ساکن این روستا در حوزه بافت گلیم، جاجیم و سفره کردی فعالیت دارند.

عبدالله سهرابی با بیان اینکه با حمایت های انجام شده، الست به عنوان روستای پایلوت صنایع دستی گلیم در استان شناخته شده است، اظهار کرد: این امر سبب شد تا گردشگران و توریست های خارجی به این روستا راه پیدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، وی عنوان کرد: مشارکت مردم روستای الست در راه اندازی تولیدات روستایی ازجمله محصولات کشاورزی، زراعی و به خصوص صنایع دستی منحصربه فرد باعث ایجاد کسب وکار مناسب و درآمدزایی برای ساکنان روستا شده است.

سهرابی افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای صنعتگران روستا و صدور مجوزهای صنایع دستی برای آنان، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از طریق معرفی به صندوق کارآفرینی امید، تشویق صنعتگران برای برند سازی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال 60درصد از بانوان روستای الست اسفراین در حوزه گلیم بافی

اشتغال 60درصد از بانوان روستای الست اسفراین در حوزه گلیم بافی