مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 14:052020-12-08اقتصادي

آذربایجان غربی به لحاظ تنوع ماده معدنی در جایگاه سوم کشوری قرار دارد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اکنون در آذربایجان غربی 51 نوع ماده معدنی شناسایی و کشف شده که طبق آمارها، این استان به لحاظ تنوع ماده معدنی در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

- غلامرضا بابایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه تاکنون بیش از 36 هزار و 667 میلیارد ریال در زمینه معادن استان سرمایه گذاری شده، اظهار داشت: هم اکنون در آذربایجان غربی 51 نوع ماده معدنی شناسایی و کشف شده که با این آمار، آذربایجان غربی به لحاظ تنوع ماده معدنی در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: ذخیره قطعی معادن استان بیش از یک میلیارد و 214 میلیون تن است و سالانه بیش از 17 میلیون تن انواع مواد معدنی در استان استخراج می شود که بخش زیادی از آن به صورت خام از استان خارج می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به دریافت 30 میلیارد ریال حق دولتی معادن در طول امسال، تصریح کرد: بخش زیادی از مبلغ مربوط به معادن طلای تکاب است که با توجه به مسائل و مشکلات تکاب و شهرستان های استان این مبلغ در توسعه و محرومیت زدایی منطقه هزینه شده است.

بابایی یادآور شد: افزایش وصول حقوق دولتی طی امسال نشانگر فعال شدن معادن استان بوده که امید است با افزایش این مبالغ تا پایان سال جاری و تخصیص سهم 15 درصدی آن به استان بتوانیم خد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی به لحاظ تنوع ماده معدنی در جایگاه سوم کشوری قرار دارد

آذربایجان غربی به لحاظ تنوع ماده معدنی در جایگاه سوم کشوری قرار دارد