مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 14:002020-12-08سياسي

نامه 190 تشکل دانشجویی به شورای نگهبان برای اصلاح قانون وکالت


190 تشکل دانشجویی کشور درباره اصلاح قانون وکالت به شورای نگهبان نامه نوشتند.

- 190 تشکل دانشجویی کشور درباره اصلاح قانون وکالت به شورای نگهبان نامه نوشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نامه خطاب به اعضای شورای نگهبان آمده است: آنچه در شرایط کنونی مهم است توجه به حقوق مستضعفین و محرومین است؛ حقوقی که در اغلب اوقات به واسطه عدم آگاهی عموم مردم از آن، اساساً امکان دفاع و پیگیری جهت تحقق را در لابه لای قوانین دست و پا گیر از دست می دهد.

در چنین شرایطی جایگاه وکلا اهمیت پیدا می کند؛ وکیلی دلسوز و آشنا به امور قانونی می تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل و فصل کند.

اما اکنون وضعیت چگونه است؟ اختیار ظرفیت گذاری برای صدور پروانه وکالت طی سالهای متمادی شرایطی را به وجود آورده که تعداد زیادی از نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی علیرغم برخورداری از صلاحیت های علمی و تخصصی، پشت سد محکم ظرفیت گذاری باقی مانده اند.

به عنوان نمونه در سال 1398 که بیش از 85 هزار داوطلب در آزمون شرکت داشتند و کل ظرفیت اعلام شده در کشور 3451 نفر بود یعنی تنها حدود 4 درصد داوطلبان امکان پذیرش در آزمون را داشتند.

این در حالی است که در حال حاضر کشور و نظام قضایی با کمبود جدی وکیل مواجه است و طبق آمار موجود در بهترین حالت به ازای هر صدهزار نفر جمعیت کمتر از صد وکیل در کشور وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه 190 تشکل دانشجویی به شورای نگهبان برای اصلاح قانون وکالت

نامه 190 تشکل دانشجویی به شورای نگهبان برای اصلاح قانون وکالت