مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 10:402020-12-08حوادث

مرگ قوها در تالاب فریدونکنار بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: تست آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نمونه برداری از قوی تلف شده در تالاب فریدونکنار، - رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران خبر داد مرگ قوها در تالاب فریدونکنار بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ایسنا/مازندران رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: تست آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نمونه برداری از قوی تلف شده در تالاب فریدونکنار، مثبت اعلام شد.

کوروس ربیعی با اشاره به مهاجرت قوها به تالاب های استان مازندران گفت: در طی برنامه های پایش و بررسی تالاب قوهای سرخرود در سالجاری، در تاریخ 15 آذرماه 99 یک قطعه قوی بیمار مشاهده و با کمک کارشناسان دامپزشکی از آن نمونه گیری شد که در تاریخ 17 آذرماه تست آنفلوآنزای این پرنده تلف شده، مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: با پایش دقیق تر و بررسی بیشتر تالاب سرخرود، عصر روز 17 آذرماه(روز گذشته) مجدداً دو قطعه قوی فریادکش تلف شده مشاهده که این موضوع نگرانی بابت ادامه دار شدن و درگیری بیماری و تلفات را در گونه های پرندگان مهاجر بیشتر کرده است.

ربیعی با اشاره به اینکه مبداء اصلی زیستگاهی پرندگان مهاجر به تالاب های فریدونکنار، میانکاله و سایر آببندان ها و سواحل استان، مشترک است، تاکید کرد: احتمال آلودگی و بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ قوها در تالاب فریدونکنار بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مرگ قوها در تالاب فریدونکنار بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان