مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 10:152020-12-08حوادث

مرگ قوها در تالاب فریدونکنار براثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: تست آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نمونه برداری از قوی تلف شده در تالاب فریدونکنار مثبت اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کوروس ربیعی با بیان اینکه تست آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نمونه برداری از قوی تلف شده در تالاب فریدونکنار، مثبت اعلام شد، افزود: طی برنامه های پایش و بررسی تالاب قوهای سرخرود در سالجاری، در تاریخ 15 آذرماه یک قطعه قوی بیمار مشاهده و با کمک کارشناسان دامپزشکی از آن نمونه گیری شد که در تاریخ 17 آذرماه تست آنفلوآنزای این پرنده تلف شده، مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: با پایش دقیق تر و بررسی بیشتر تالاب سرخرود، عصر روز 17 آذرماه (روز گذشته) مجدداً دو قطعه قوی فریادکش تلف شده مشاهده که این موضوع نگرانی بابت ادامه دار شدن و در گیری بیماری و تلفات را در گونه های پرندگان مهاجر بیشتر کرده است.

ربیعی با اشاره به اینکه مبدا اصلی زیستگاهی پرندگان مهاجر به تالاب های فریدونکنار، میانکاله و سایر آببندانها و سواحل استان، مشترک است، تاکید کرد: احتمال آلودگی و بیماری در تمامی پرندگان مهاجر وجود داشته و توصیه می شود پروتکل های بهداشتی در تمامی محیط های تالابی در برخورد با پرندگان وحشی رعایت گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ قوها در تالاب فریدونکنار براثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

مرگ قوها در تالاب فریدونکنار براثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان