مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 08:552020-12-08سياسي

ترورِ یواشکی؛ انتقامِ پُرسروصدا؟!


عصرخبر - رضا دانشمندی- منطقاً وقتی ضرورتِ ضربه متقابل اثبات شد، پرسش بعدی چیستی این ضربه است؛ پرسشی که نمی شود، نباید، نمی توان و .

پاسخ داد، چرا در رسانه ملّی مطرح می شود؟!این روزها پیرامون واکنش ایران به ترور شهید محسن فخری زاده ، دوقطبی دیگری به وجود آمده است: صبرِ استراتژیک یا ضربه متقابل .

به رغم برنامه های یک جانبه صداوسیما که در آن ها بیش تر بر واکنش فوری و انتقام پافشاری می شود، برنامه زاویه [12 آذر؛ شبکه چهار] مجالی فراهم کرد تا هر دو دیدگاه نظرات خود را تا حدّ ممکن بیان کنند.

چند نکته در این باره قابل تأمل است: الف) مقابله به مثل-گرچه در زاویه نخست سخن از اصل تناسب Proportionality به میان آمد، اما در برابرِ معادل مقابله به مثل (1) مقاومت شد! کشور الف آمده یک مقام کشور ب را ترور کرده، بر مبنای اصل تناسب در واکنش، کشور ب هم باید برود یک مقام کشور الف را در خاک خودش ترور کند؟ جز این است؟اگر بیان چنین موضوعی در رسانه ملّی ممکن و مصلحت نیست، پس چرا بابِ گفت وگو در این باره باز می شود؟ بیان مبهم، درلفافه و بااکراه این موضوع چه حُسنی دارد؟ موافقت یا مخالفت با ضربه متقابل تابع آگاهی از چیستی این ضربه است؛ پرسش که مهمان مدافع ضربه متقابل (دکتر عسگرخانی)، پاسخ دادن به آن را وظیفه خود نمی داند!ب) ترورِ بی مسئول! فضای بین المللی هرج ومرج گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترورِ یواشکی؛ انتقامِ پُرسروصدا؟!

ترورِ یواشکی؛ انتقامِ پُرسروصدا؟!