مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 06:252020-12-08بين الملل

تشکیل اتاق عملیات مشترک آمریکایی-انگلیسی-سعودی در شرق یمن


یک وب سایت یمنی از تشکیل اتاق عملیات مشترکی میان آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی در استان «المهره» واقع در شرق یمن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه الخبر الیمنی گزارش کرد، آمریکا، عربستان سعودی و انگلیس اتاق عملیات مشترکی در استان المهره در شرق یمن تشکیل داده اند.

در ادامه گزارش مذکور آمده، این نشان دهنده تلاش کشورهای یاد شده برای تثبیت واقعیتی جدید قبل از آغاز هر روند صلح در یمن است تا تضمین کند که متحدان آنها در منطقه به دستاوردهای جنگ شش ساله علیه یمن دست پیدا کرده اند.

الخبر الیمنی به نقل از منابع قبیله ای نوشت، این اتاق عملیات در فرودگاه الغیضه یعنی محل حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی تشکیل شده، فرودگاهی که عربستان سعودی از سال 2018 آن را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، اقدام مذکور نشان دهنده چراغ سبز بین المللی به سعودی برای اشغال المهره در مجاورت دریای مکران است، جایی که ریاض چندین دهه است تلاش می کند تا از طریق ایجاد کانالی دریایی، دریای مکران را به عربستان سعودی متصل کند و در نتیجه آن صادرات نفت از طریق دریای مکران جایگزینی برای استفاده از تنگه هرمز بدین منظور شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل اتاق عملیات مشترک آمریکایی-انگلیسی-سعودی در شرق یمن

تشکیل اتاق عملیات مشترک آمریکایی-انگلیسی-سعودی در شرق یمن