مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 05:002020-12-08اجتماعي

کشف بزرگ دانشمندان/ داخل خورشید دقیقا چه چیزی است؟


وقتی آفتاب صورت شما را گرم می کند، چیزی فراتر از پرتوهای نور را به سوی شما می فرستد و آن نوترینوها هستند، این ذرات شبح مانند فقط با ردی از جرم به سوی ما می آیند.

تریلیون ها ذره نوترینو هر ثانیه وارد بدن ما می شوند و به سطح زمین می رسند و با سرعتی نزدیک به سرعت نور از زمین عبور می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از پاپپیولار ساینس، دانشمندان سالها این رگبار نوترینوها را موشکافی و بررسی کرده اند تا بفهمند که دقیقا چگونه خورشید آنها را تولید و پرتاب می کند.

در حالی که 99 درصد انرژی خورشید از یک نوع همجوشی تأمین می شود، مدت ها تصور می شد که یک درصد باقیمانده طی یک واکنش دوم و پیچیده تر به وجود می آید و پس از دهه ها فعالیت آزمایشی، فیزیکدانان برای اولین بار نوترینوهای حاصل از این واکنش نادر را تشخیص داده اند.

مارک پینسونو، یک ستاره شناس در دانشگاه ایالتی اوهایو که در این تحقیقات شرکت نداشته می گوید: این موضوع مدرکی غیرقابل انکار است و یک تأیید واقعاً زیبا برای یک پیش بینی بسیار عمیق نظری است.

محققان امیدوارند که سرانجام پاسخ یکی از پرسش های مهم نجوم را با استفاده از همین میزان کم از نوترینوها بیابند: خورشید از چه موادی ساخته شده؟ و به طور کلی تمام ستاره های جهان از چه موادی تشکیل شده اند؟ محققان می دانند که مواد تشکیل دهنده خورشید حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف بزرگ دانشمندان/ داخل خورشید دقیقا چه چیزی است؟

کشف بزرگ دانشمندان/ داخل خورشید دقیقا چه چیزی است؟