مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 04:252020-12-08پزشكي

هیجانات منفی را سرکوب نکنید


روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هیجانات منفی را سرکوب نکنید - ایسنا/خراسان شمالی روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هیجانات منفی را سرکوب نکنید مهین حمیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: اضطراب، ترس و نگرانی جزو هیجانات منفی محسوب می شود که هر فردی آنها را در زندگی خود تجربه می کند.

وی افزود: همان طور که ما هیجانات مثبت نظیر عشق و دوست داشتن را تجربه می کنیم و آنها را با آغوش باز می پذیریم باید پذیرای هیجانات منفی نیز باشیم که متاسفانه بیشتر افراد در این خصوص آموزش کافی ندیدند.

وی با بیان این که بسیاری از افرادهیجانات منفی را رد و انکار می کنند، اظهار کرد: همان گونه که با هیجانات مثبت برخورد می کنیم باید با غم، خشم و عصبانیت نیز با آگاهی به ذهن و پذیرش آن برخورد کنیم.

حمیدی توضیح داد: اجتناب از اضطراب و ترس باعث می شود، تصویر ذهنی ما بزرگتر از واقعیت باشد، بنابراین بهتر است به جای اجتناب، پذیرش خود را نسبت به مسئله افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد از صحبت کردن در مورد ترس ها و اضطراب خود هراس دارند و و در مورد آن با کسی صحبت نمی کنند، غافل از آن که بدانند صحبت کردن می تواند بسیار کمک کننده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیجانات منفی را سرکوب نکنید

هیجانات منفی را سرکوب نکنید