مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 11:452020-12-07سياسي

برخورد قانونی با عاملان آلودگی خاک در همدان


معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه بر اساس قانون جدید حفاظت از خاک ، آلوده کردن خاک پیگرد قانونی دارد گفت: وزارت جهاد کشاورزی در بعد تحقیق و سازمان محیط زیست در بعد کنترل آلایندگی به عنوان حافظان خاک معرفی شدند.

- عادل عربی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه قانون حفاظت از خاک خرداد سال 98 ابلاغ شد اظهار کرد: بر اساس آن دو دستگاه وزارت جهاد کشاورزی در بعد تحقیق  و سازمان حفاطت محیط زیست در بعد کنترل آلایندگی به عنوان حافظان خاک معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه هنوز آیین نامه های اجرایی این قانون که 26 ماده است  ابلاغ نشده و در مراحل پایانی قرار دارد افزود: یکی از مباحث مهم این قانون این است که در بودجه سنواتی دستگاه ها باید ردیفی بابت جبران خسارت ناشی از تخریب خاک اختصاص یابد.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: از دستگاه هایی که اقدامات عمرانی دارند، باید اعتبار لازم را برای جبران خسارات تخریب خاک دریافت کنند.

وی تصریح کرد: از آنجا که ممکن است اقدامات  واحدهای صنعتی، مناطق آزاد تجاری و شهرک های صنعتی منجر به تخریب خاک شود، آزمایشگاه های مورد اعتماد محیط زیست نسبت به انجام آزمایش دوره ای خاک اقدام می کنند تا بتوانیم شاخص های خاک را بررسی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قانونی با عاملان آلودگی خاک در همدان

برخورد قانونی با عاملان آلودگی خاک در همدان