مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 10:202020-12-07سياسي

آمادگی فائو برای حمایت از ایران در زمینه بهبود پایداری و تنوع زیستی خاک های کشور


نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران بر موضع این نهاد سازمان ملل متحد در زمینه حمایت از کشورهای عضو برای توسعه و اتخاذ سیاست ها و برنامه های ترویج کننده نظام های کشاورزی پایدار و غنابخشی تنوع زیستی خاک تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، روز جهانی خاک را با تأکید بر اهمیت تنوع زیستی خاک و نقش محوری آن در حفظ حیات بر روی کره زمین و تأمین امنیت غذایی و تغذیه گرامی داشت.

آقای گرولد بودِکِر، نماینده فائو در جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در جریان مراسم گرامی داشت روز جهانی خاک که مشترکا از سوی این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی به صورت مجازی امروز دوشنبه برگزار شد، تأکید کرد که کیفیت و سلامت خاک تا حد زیادی تعیین کننده تولید و پایداری کشاورزی، و کیفیت زیست محیطی بوده و به واسطه آن بر سلامت گیاهان، حیوانات و انسان اثر می گذارد.

نماینده فائو با اشاره به این مسئله که بهبود تنوع زیستی خاک اهمیتی حیاتی در اطمینان حاصل کردن از سلامت خاک و همچنین آینده امنیت غذایی و تغذیه دارد ، افزود: خاک های سالم و دارای تنوع زیستی، به عنوان بزرگترین منبع ذخیره خاکزی کربن، از طریق ذخیره (ترسیب) کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جو زمین، می توانند نقش مهمی را در کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی فائو برای حمایت از ایران در زمینه بهبود پایداری و تنوع زیستی خاک های کشور

آمادگی فائو برای حمایت از ایران در زمینه بهبود پایداری و تنوع زیستی خاک های کشور