مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 08:102020-12-07پزشكي

کرونا عامل تشدید بیماری های عصبی


کرونا می تواند عامل تشدید وضعیت بیماران اعصاب و روان شود.

- زحمات بی دریغ پرستاران و کادر درمان بخش کرونای بیمارستان پنجم آذر گرگان.

عکس: خبرگزاری صداوسیما، سید جواد میرحاجی یک روانشناس با بیان اینکه کرونا می تواند عامل تشدید وضعیت بیماران اعصاب و روان شود، گفت: افراد هر روز اخبار ناگواری می شنوند و حتی اگر خودشان نیز نخواهند اخبار را دنبال کنند، وقتی تلویزیون را روشن می کنند، به صورت مداوم در خصوص تعداد مبتلایان و مرگ و میر زیرنویس می شود؛ این خبرهای ناگوار فرد را بمباران می کند و این باعث بدتر شدن کسی می شود که خود مستعد اختلالات روانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سؤال که آیا بیماری کرونا می تواند باعث تشدید وضعیت بیماران اعصاب و روان شود؟ اظهار کرد: کرونا و شرایط حاصل از آن می تواند روی وضعیت روان شناختی بیماران تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به چگونگی تأثیر این بیماری بر سیستم عصبی، افزود: اولاً شرایطی که در شیوع کرونا ایجاد می شود، این است که روابط اجتماعی افراد باید محدود تر باشد و محدودیت های اجتماعی که برای جلوگیری از انتقال ویروس بکار می رود؛ مانند بیشتر در خانه ماندن و کمتر بیرون رفتن، ارتباط کمتر با بقیه افراد و انزوا، باعث بدتر شدن شرایط روان پزشکی افراد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا عامل تشدید بیماری های عصبی

کرونا عامل تشدید بیماری های عصبی