مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 07:202020-12-07اقتصادي

کاهش اثرات سموم با تولید محصول گواهی شده


رییس دفتر محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین راهکارها برای کاهش اثرات زیان بار سموم، تولید محصولات گواهی شده است.

- ایسنا/فارس رییس دفتر محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین راهکارها برای کاهش اثرات زیان بار سموم، تولید محصولات گواهی شده است.

محمدمهدی غیاثی گفت: فاجعه بوپال نمونه ای مصیبت بار از آلایندگی های سموم شیمیایی است که قربانیان آن تا امروز رنج می برند و توسعه محصولات گواهی شده از راه کارهای کاهش اثرات زیان بار سموم شیمیایی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، غیاثی افزود: سال ها است که جهانیان با درس گرفتن از آن رخداد کوشیده اند تا تلاش خود را برای ساختن جهانی بدون سم به کار گیرند چرا که علاوه بر موارد حاد مسمومیت با سموم، اثرات مزمن طولانی مدت آن مانند سرطان ها، نازایی، اثرات مختل کننده غدد درون ریز و همچنین آثار مخرب آن بر محیط زیست نگران کننده است.

غیاثی با بیان اینکه اگرچه آمارها نشان دهنده کمتر بودن میانگین مصرف سم در ایران در مقایسه با میانگین جهانی است، عنوان کرد: مشکل بیشتر در نحوه مصرف و زمان نامناسب نهفته است از این رو تولید محصولات گواهی شده به عنوان یکی از راه های برون رفت از این معظل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اثرات سموم با تولید محصول گواهی شده

کاهش اثرات سموم با تولید محصول گواهی شده