مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 06:302020-12-07اجتماعي

بناهای هشتگانه عجیب و رازگونه ابودجانه در دالاهو


برای دیدن این گورستان عجیب باید 15 کیلومتر مانده به شهر سرپل ذهاب وارد جاده ای فرعی در سمت راست جاده کرمانشاه به سرپلذهاب شد که تابلوی ریجاب در ورودی آن خودنمایی می کند.

- بناهای هشتگانه عجیب و رازگونه "ابودجانه" در دالاهو ایسنا/کرمانشاه برای دیدن این گورستان عجیب باید 15 کیلومتر مانده به شهر سرپل ذهاب وارد جاده ای فرعی در سمت راست جاده کرمانشاه به سرپلذهاب شد که تابلوی "ریجاب" در ورودی آن خودنمایی می کند.

جاده را که به سمت شمال آبشار ریجاب و روستای زرده طی کنی، گورستانی سه هکتاری با بناهای جالب در سمت راست جاده دیده می شود که به مقابر ابودجانه شهره اند.

مقابری که شگفتی های جالبی در خود دارند، اما چندان معروف نشده اند و شاید خیلی از گردشگرانی که برای دیدن آبشار ریجاب و دره اژدها در فاصله 700 متری این گورستان می روند، از شوق رسیدن به آن زیبایی ها، جذابیت های این گورستان و بناهای رازگونه آن را نمی بینند و بی خیال از کنارش رد می شوند.

یک باستان شناس کرمانشاهی تعداد گورهایی که داخل این قبرستان تاریخی وجود دارد را حدود 6500 گور اعلام و در این خصوص گفت: در داخل این گورستان هشت بنای آرامگاهی دارای گنبدهای مخروطی با ارتفاع تقریبی 6.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بناهای هشتگانه عجیب و رازگونه ابودجانه در دالاهو

بناهای هشتگانه عجیب و رازگونه ابودجانه در دالاهو