مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 22:152020-12-06پزشكي

کرونا عامل تشدید بیماری های عصبی


کرونا می تواند عامل تشدید وضعیت بیماران اعصاب و روان شود - ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: کرونا می تواند عامل تشدید وضعیت بیماران اعصاب و روان شود لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سؤال که آیا بیماری کرونا می تواند باعث تشدید وضعیت بیماران اعصاب و روان شود؟ اظهار کرد: کرونا و شرایط حاصل از آن می تواند روی وضعیت روان شناختی بیماران تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به چگونگی تأثیر این بیماری بر سیستم عصبی، افزود: اولاً شرایطی که در شیوع کرونا ایجاد می شود، این است که روابط اجتماعی افراد باید محدود تر باشد و محدودیت های اجتماعی که برای جلوگیری از انتقال ویروس بکار می رود؛ مانند بیشتر در خانه ماندن و کمتر بیرون رفتن، ارتباط کمتر با بقیه افراد و انزوا، باعث بدتر شدن شرایط روان پزشکی افراد می شود.

میررضایی عنوان کرد: افرادی که مستعد بیماری های روانپزشکی هستند، سابقه این اختلالات را دارند و یا در حال حاضر یک اختلال کنترل شده یا نشده دارند به این انزوا بیشتر حساس هستند، چراکه انزوا باعث تشدید علائم خُلقی می شود و افسردگی و اختلال دو قطبی را بدتر و علائم اضطرابی را بیشتر کند.

این روانشناس ادامه داد: از طرفی این شرایط جدید حاکم باعث شده برخی افراد اختلال خواب پیدا کنند؛ چون بیشتر کلاس های درس آنلاین و دورکاری رواج پیدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا عامل تشدید بیماری های عصبی

کرونا عامل تشدید بیماری های عصبی