مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 21:352020-12-06اقتصادي

جزییات تامین مالی، تسویه بدهی دولت و استقراض بانک ها از بانک مرکزی از محل اوراق


آنطور که مسئولان سازمان برنامه و بودجه می گویند در سال آینده نیز انتشار اوراق مالی اسلامی از گزینه های اصلی دولت برای تامین مالی در بودجه و همچنین تسویه بدهی های دولت، - تغییر وضعیت استقراض بانکها از بانک مرکزی و حتی سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مروری بر روند تامین مالی دولت طی سال های اخیر نشان می دهد که به تدریج و با کاهش درآمدهای نفتی ، تامین مالی از طریق انتشار اوراق اسلامی بیش از گذشته در دستور کار قرار گرفته و در بودجه مورد توجه بوده است، این در حالی است که در لایحه بودجه سال 1400 نیز از 841 هزار میلیارد تومان منابع بودجه عمومی بیش از 298 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی های مالی تامین خواهد شد.

جریان انتشار اوراق مالی اسلامی در بودجه های سنواتی دولت طی سال های گذشته تا کنون و چگونگی تامین مالی،ابعاد انتشار این اوراق و همچنین چگونگی تسویه بدهی های دولت از این محل موضوعی است که در گفت و گوی ایسنا با مژگان خانلو - رییس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه - مورد بررسی گرفته و وی توضیحاتی مفصلی در این رابطه ارائه کرده است.

مزایای انتشار اوراق اسلامی برای تامین مالی دولت این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه یکی از روش های شفاف تامین مالی دولت، انتش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تامین مالی، تسویه بدهی دولت و استقراض بانک ها از بانک مرکزی از محل اوراق

جزییات تامین مالی، تسویه بدهی دولت و استقراض بانک ها از بانک مرکزی از محل اوراق