مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 09:352020-12-06فرهنگي

تاکید خانه موسیقی بر ثبت روز موسیقی به نام شجریان


خانه موسیقی با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر ثبت روز اول مهرماه ـ سالروز تولد محمدرضا شجریان ـ به عنوان «روز ملی موسیقی» است، ثبت روزی به نام موسیقی در تقویم رسمی کشور را نیازمند همدلی هر چه بیشتر دانست.

- خانه موسیقی با تاکید بر اینکه همچنان پیگیر ثبت روز اول مهرماه ـ سالروز تولد محمدرضا شجریان ـ به عنوان روز ملی موسیقی است، ثبت روزی به نام موسیقی در تقویم رسمی کشور را نیازمند همدلی هر چه بیشتر دانست.

روابط عمومی خانه موسیقی در مطلبی ارسالی به ایسنا با موضوع ثبت روز ملی موسیقی در تقویم رسمی کشور و اختلاف نظرها درباره این انتخاب، آورده است: در حالی که روز ملی سینما و روز ملی هنرهای نمایشی برای سینما و تئاتر در تقویم رسمی کشور ثبت شده ولی متاسفانه هنور روز ملی موسیقی در این تقویم جایی ندارد.

موسیقی از پرقدمت ترین هنرهای سرزمین ایران است.

اختصاص یک روز به عنوان روز ملی موسیقی از مطالبات بحق اهالی این هنر شریف است.

در ادامه این مطلب با یادآوری عملکرد 20 ساله خانه موسیقی برای ثبت روزی به نام موسیقی، نوشته شده است: خانه موسیقی ایران از ابتدای تاسیس خود و حدود 20 سال پیش نخستین تلاش ها را برای ثبت این روز در تقویم رسمی کشور انجام داد و روزی در مهر ماه را به بهانه تولد حکیم ابونصر فارابی به نهادهای رسمی و تصمیم گیرنده از جمله شورای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید خانه موسیقی بر ثبت روز موسیقی به نام شجریان

تاکید خانه موسیقی بر ثبت روز موسیقی به نام شجریان