مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 06:552020-12-06بين الملل

پشت پرده تحرکات مشکوک اخیر آمریکا در استان «المهره» یمن


منابع آگاه می گویند که در پشت پرده تحرکات اخیر آمریکا در استان «المهره» در شرق یمن، اشغال مستقیم آن و استقرار نظامیان آمریکایی در کنار نیروهای اشغالگر سعودی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه می گویند که در پشت تحرکات اخیر آمریکا در استان المهره در شرق یمن، طرح سیطره بر این استان و اشغال مستقیم آن از سوی نیروهای سعودی و آمریکایی وجود دارد.

به نوشته پایگاه خبری 26 سپتامبر یمن، در حال حاضر نیروهای سعودی در این استان حضور دارند و  کنترل گذرگاه های آن با کشور عمان را در اختیار دارند اما مخالفت قبائل المهره با اشغالگران تا حد زیادی از اجرای طرح سعودی در این استان که متکی بر اشغال کامل آن و گسترش خط لوله نفتی تا ساحل دریای مکران است، جلوگیری کرده است.

تا اینکه همگی با تحرک قابل ملاحظه آمریکا در این استان، غافلگیر شدند و کار به جایی رسید که طی روزهای گذشته، سفری واشنگتن در یمن عازم این استان شد.

منابع آگاه می گویند: ایالات متحده پیش از آنکه بخواهد در استان المهره، با احداث یک پایگاه نظامی مرتبط با پایگاه نظامی مرکزی خود در جزیره سقطری -در چارچوب طرح بیرون کشیدن نیروهایش از سومالی و استقرار آنها در اراضی یمن و به طور مشخص در سقطری- حضور نظامی یابد، سعودی ها را برای اشغال این استان پشتیبانی و حمایت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده تحرکات مشکوک اخیر آمریکا در استان «المهره» یمن

پشت پرده تحرکات مشکوک اخیر آمریکا در استان «المهره» یمن