مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 06:152020-12-06دانش

کاهش دمای باتری لپ تاپ با عایق های نانو کامپوزیت های الیاف


محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از روشی ساده و کم هزینه تر برای تولید کامپوزیت های الیافی، توانستند راهکاری برای مدیریت انرژی حرارتی توسط عایق های دینامیکی بر پایه کامپوزیت های الیافی حاوی نانوذرات اکسید آهن ارائه دهند .

- محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از روشی ساده و کم هزینه تر برای تولید کامپوزیت های الیافی، توانستند راهکاری برای مدیریت انرژی حرارتی توسط عایق های دینامیکی بر پایه کامپوزیت های الیافی حاوی نانوذرات اکسید آهن ارائه دهند و به گفته آنها کاربرد این محصول در باتری های لپ تاپ ها موجب کاهش دمای باتری خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این پژوهش، کامپوزیت مواد تغییر فازدهنده حاوی نانوذرات اکسید آهن به شکل پایدارشده روی الیاف پلی استری به منظور مدیریت و ذخیره انرژی حرارتی بر اساس یک روش تک مرحله ای و مقرون به صرفه سنتز شده است که باعث برطرف کردن معایب مواد تغییر فازدهنده آلی، (موادی که برای ذخیره انرژی حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند) می شود.

مجید منتظر، عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره لزوم انجام این طرح گفت: امروزه عدم وابستگی به سوخت های فسیلی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی حرارتی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش دمای باتری لپ تاپ با عایق های نانو کامپوزیت های الیاف

کاهش دمای باتری لپ تاپ با عایق های نانو کامپوزیت های الیاف