مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 05:402020-12-06سياسي

جنبش دانشجویی و چالش های پیش رو


16 آذر با عنوان «روز دانشجو» در تقویم رسمی کشور نام گذاری شده است و تاریخچه آن به 16 آذر سال 1332 برمی گردد که در آن روز سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، - ایسنا/آذربایجان شرقی 16 آذر با عنوان روز دانشجو در تقویم رسمی کشور نام گذاری شده است و تاریخچه آن به 16 آذر سال 1332 برمی گردد که در آن روز سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رییس جمهور وقت ایلات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در دانشگاه شهید شدند.

از 16 آذر سال 32 به بعد، این واقعه در ذهن دانشجویان آزادی خواه ثبت و در روز شمار تاریخ کشور به عنوان روز دانشجو نام گذاری شد تا دانشجویان را از رسالت های خود آگاه کند.

خبرگزاری ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی به مناسبت روز دانشجو، میزگرد جنبش دانشجویی و چالش های پیش رو را در محورهای مختلف و با حضور نمایندگان سه تشکل دانشجویی دانشگاه تبریز به صورت مجازی برگزار کرد.

محور اول: اهمیت مناسبت های 16 آذر محمد فرهمند، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، در محور اول این میزگرد در بیان اهمیت مناسبت های 16 آذر، گفت: در این رابطه باید توجه کرد که حادثه 16 آذر در چه برهه ای از تاریخ و با چه ویژگی ها و شرایطی به وجود آمده است؟ در ماجرای 16 آذر سال 32، نسبت ملی شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنبش دانشجویی و چالش های پیش رو

جنبش دانشجویی و چالش های پیش رو