مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 05:152020-12-06دانش

طلوع امید بر زندگی زنان کولبر مریوانی +فیلم و عکس


صدای خنده های آمیخته با صدای خرچ خرچ مدام چرخ خیاطی ما را به سمت کارگاهی می کشاند که چرخ های زندگی 53 زن سرپرست خانوار و کولبر را به چرخش درآورده است.

- ما یک روز قبل از اینکه فرهاد و آزاد، دو برادر کولبر مریوانی که سال گذشته زیر بهمن جانشان را از دست دادند، در همان مسیر بودیم همه کولبرها از آن مسیر رفت وآمد می کنند مسیر خیلی طولانی و طاقت فرساست اگر آن روز گروه ما هم که همه زنان سرپرست خانوار بودند همراه آنها می رفتیم مرگمان حتمی بود! ترک تحصیل به خاطر مشکلات اقتصادی ژینو دختر نوجوان و کم سن و سالی است که اگرچه کولبری نکرده اما با درد کولبری ناآشنا نیست، می گوید: پدرم کولبر است کابوس و وحشت با زندگی کولبر و خانواده آنان همیشه درآمیخته است.

هر بار که پدرم برای کولبری می رود دلهره زیادی داریم اینکه این دیدار آخر نباشد، زندگی برای بعضی ها فقط روی سختش را نشان می دهد بخاطر مشکلات اقتصادی تا مقطع ابتدایی درس خواندم.

زمانی به خاطر نبود کار در مریوان مجبور شدیم به پیرانشهر و سردشت مهاجرت کنیم، پدرم آنجا کارگری می کرد، ادامه تحصیل دهم اما اکنون این شرایط برای ما مهیا نیست.

دو سال است در این کارگاه مشغول شده ام، کار در اینجا به من امید داده است، بسته به میزان کار تا یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه دریافت می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلوع امید بر زندگی زنان کولبر مریوانی +فیلم و عکس

طلوع امید بر زندگی زنان کولبر مریوانی +فیلم و عکس