مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 13:352020-12-05بين الملل

آشتی محوری سعودی ـ اماراتی با قطر؛ از بازیگری ترامپ تا بازی های المپیک


کشورهای محور سعودی اماراتی شورای همکاری خلیج فارس، در آخرین ساعات شب گذشته، پس از سه سال تنش در روابط دوجانبه با قطر، به این اختلافات پایان داده اند اما آیا این مصالحه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل و سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین محمدی اصل پژوهشگر تحولات غرب آسیا، در مقاله ای، به بررسی آشتی اخیر بین عربستان سعودی و کشورهای محور تقابل با قطر پرداخته که در ادامه از نظر می گذرد.

روز دوم خرداد 1396 امیرقطر در حالی چشم از خواب گشود که این پیام از طرف دفترش به دست او رسید: عربستان سعودی و سه کشور دیگر روابط دیپلماتیک شان را با دوحه قطع کردند.

اما ماجرا چه بود؟ درتاریخ 15 خرداد 1396 و پس از پایان اجلاس کشورهای عربی با حضور امیر قطر که ترامپ نیز در آن شرکت داشت توسط خبرگزاری قطر، اظهاراتی از سوی شیخ تمیم، امیر قطر، منتشر شد که در آن آمده بود: ایران وزنه مهمی در خاورمیانه و جهان اسلام است و نمی توان آن را نادیده گرفت و قطر روابط جدی خود با آمریکا و ایران را همزمان حفظ می کند، صلاح نیست که تنش ها با ایران بالا گیرد.

بر اساس این خبر، وی ایران را کشوری دارای وزنه منطقه ای و اسلامی توصیف کرده بود که نمی توان آن را نادیده گرفت و در ادامه خواسته بود که تنشی با ایران آغاز نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشتی محوری سعودی ـ اماراتی با قطر؛ از بازیگری ترامپ تا بازی های المپیک

آشتی محوری سعودی ـ اماراتی با قطر؛ از بازیگری ترامپ تا بازی های المپیک