مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 11:052020-12-05دانش

باتری های یون لیتیم در حوزه انرژی های تجدیدپذیر بهبود می یابند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، باتری های لیتیوم یون (LIBs) که به عنوان منبع تولید جریان با کارایی بالا برای کاربرد های تجدیدپذیر مانند وسایل نقلیه الکتریکی و لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده می شوند، - یافته های اخیر محققان نشان می دهد که با استفاده از یک کامپوزیت جدید گرافنی می توان باتری های لیتیوم یونی با دانسیته انرژی بالاتر را برای کاربرد های انرژی های تجدیدپذیر تولید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، باتری های لیتیوم یون (LIBs) که به عنوان منبع تولید جریان با کارایی بالا برای کاربرد های تجدیدپذیر مانند وسایل نقلیه الکتریکی و لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده می شوند، به الکترود هایی نیاز دارند که دانسته انرژی بالایی را بدون ایجاد خطر در طول عمر باتری ارائه دهند.

به تازگی مقاله ای در نشریه Vacuum Science and Technology A به چاپ رسیده است که در آن محققان منشاء زوال مواد کاتدی باتری های لیتیوم یون با دانسیته انرژی بالا را بررسی کرده و راهبرد هایی برای کاهش آن ارائه کردند.

در این پروژه محققان سازوکار هایی برای کاهش تخریب کاتد و بهبود عملکرد باتری های لیتیوم یون ارائه کردند.

تحقیقات این گروه می تواند برای بسیاری از کاربرد های در حال ظهور، به ویژه وسایل نقلیه الکتریکی و ذخیره انرژی در سطح شبکه برای منابع انرژی تجدیدپذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باتری های یون لیتیم در حوزه انرژی های تجدیدپذیر بهبود می یابند

باتری های یون لیتیم در حوزه انرژی های تجدیدپذیر بهبود می یابند