مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 09:252020-12-05بين الملل

تاکید روسیه بر برگزاری نشست ایران و 1+5 برای پیشبرد طرح امنیتی در خلیج فارس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه در نشست مجازی گفت وگوهای مدیترانه ای بر لزوم نشست گروه 1+5 (آمریکا، - تاکید روسیه بر برگزاری نشست ایران و 1+5 برای پیشبرد طرح امنیتی در خلیج فارس وزیر خارجه روسیه بر پیشنهاد رییس جمهور این کشور برای برگزاری نشست گروه 1+5 و ایران برای پیشبرد و تسهیل طرح ایجاد یک نظام امنیت جمعی در خلیج فارس تأکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه در نشست مجازی گفت وگوهای مدیترانه ای بر لزوم نشست گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و جمهوری اسلامی ایران به منظور پیشبرد طرح ایجاد نظام امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس تأکید کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه درباره نشست گروه 1+5 و ایران گفت: نگرانی جدی از اوضاع خلیج فارس وجود دارد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اخیراً پیشنهاد برگزاری یک نشست آنلاین رؤسای کشورهای پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل با مشارکت آلمان و ایران را مطرح کرده است .

لاوروف در خصوص اهداف نشست فوق توضیح داد: این پیشنهاد شامل طرح گام هایی برای جلوگیری از تشدید تقابل و هماهنگی پارامترهایی به منظور تلاش مشترک برای تسهیل ایجاد یک نظام امنیت جمعی در خلیج فارس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید روسیه بر برگزاری نشست ایران و 1+5 برای پیشبرد طرح امنیتی در خلیج فارس

تاکید روسیه بر برگزاری نشست ایران و 1+5 برای پیشبرد طرح امنیتی در خلیج فارس