مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 15:252020-12-04اقتصادي

سالانه 10 درصد معلولان از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند


سالانه 10 درصد از مددجویان در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی از چرخه حمایت بهزیستی شهرستان مهر خارج می شوند.

- عبدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار فارس در مهر، ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: تعدادی از سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن شرایط لازم برای حضور در خانواده را ندارند و در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند که برای هر یک از این افراد ماهانه بین 924 هزار تا یک میلیون تومان به حساب مراکز خیریه نگهداری غیردولتی به صورت یارانه واریز می شود.

رییس اداره بهزیستی مهر بیان کرد: برای افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی هر ماه مبلغ 554 هزار تومان بابت کمک هزینه حق پرستاری، پرداخت می شود که این کمک هزینه مخصوص معلولین شدید و خیلی شدید است.

وی اظهار داشت: خدمات توانبخشی همچون کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، تجهیز سمعک و شنوایی سنجی بر اساس تفاهم نامه به افراد تحت پوشش ارائه می گردد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر، هزار و 850 پرونده معلولین در بهزیستی شهرستان مهر تشکیل شده است، اظهار داشت: هر معلول کمک هزینه ای تحت عنوان مستمری دریافت می کنند و در سال جاری، میزان مستمری 15 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 3 میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه سال 99 ، به توانخواهان و مددجویان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 10 درصد معلولان از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند

سالانه 10 درصد معلولان از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند