مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 09:102020-12-04فرهنگي

«تروریسم» در هر شکلی منفور و محکوم است


مسعود دلخواه کارگردان با سابقه تئاتر که سال 2003 نمایش «عادل ها» نوشته آلبر کامو را با موضوع تروریسم در آمریکا اجرا کرده بود، طی یادداشتی به روند شکل گیری تروریسم در جهان پرداخته است.

- مسعود دلخواه کارگردان با سابقه تئاتر که سال 2003 نمایش عادل ها نوشته آلبر کامو را با موضوع تروریسم در آمریکا اجرا کرده بود، طی یادداشتی به روند شکل گیری تروریسم در جهان پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازقرار داد، به روند شکل گیری تروریسم در جهان و جایگاه آن از دیدگاه 2 روشنفکر معاصر جهانی پرداخته است.

در ادامه ضمن انتشار یادداشت مسعود دلخواه درباره تروریسم، یکی از گفتگوها با این کارگردان تئاتر به بهانه اجرای نمایش تروریست های عادل در آمریکا را بازخوانی خواهیم کرد.

در این یادداشت با عنوان تروریسم در هر شکلی منفور و محکوم است آمده است؛ به زبان ساده، تروریسم یعنی استفاده غیرقانونی از خشونت و زور علیه یک فرد، یک گروه یا یک دولت (بدون درگیر بودن علنی در جنگ یا نزاع) بویژه علیه شهروندان یک کشور، برای رسیدن به اهداف و مقاصدی خاص.

تاریخچه تروریسم طولانی است.

اغلب اندیشمندان ریشه آن را به گروه شورشیان یهودی علیه اشغالگران رومی نسبت می دهند که خواهان صلح با رومی ها نبودند و چون قدرت جنگیدن با آنها را هم نداشتند به ترور فردی آن ها با خنجری که در آستین پنهان می کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تروریسم» در هر شکلی منفور و محکوم است

«تروریسم» در هر شکلی منفور و محکوم است