مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 07:252020-12-04اجتماعي

یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات «مارمیشو» مشاهده شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی شهرستان ارومیه یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهران نظری گفت: روز پنجشنبه 13 آذرماه افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی شهرستان ارومیه یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده و دقایقی ازاین گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.

نظری گفت: خرس قهوه ای ازجمله گونه های مهم و حساس بوده که طی سال های اخیر جمعیت آن به شدت کاهش یافته و به همین دلیل برای حفظ و احیا نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین شده است.

نظری افزود: آذربایجان غربی به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی ازجمله مناطق مهم و ارزشمند کشور محسوب می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: این مکان زیستگاه خرس قهوه ای محسوب می شود و تقریباً در تمامی مناطق این استان پراکنش دارد.

وی افزود: در سال های اخیر و بعد از ابلاغ برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه ارزشمند تلاش های زیادی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست این استان برای حفظ و احیا نسل خرس قهوه ای انجام شده است که می توان به همکاری در ساخت مستند خرس قهوه ای، آموزش و توانمندسازی افراد بومی - محلی، برخورد با تخلفات شکار و صید اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات «مارمیشو» مشاهده شد

یک قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات «مارمیشو» مشاهده شد