مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 03:502020-12-04بين الملل

انتشار لیست خطرناکترین مناطق جهان


مناطقی از جهان که در سال 2021 دارای بیشترین خطرات امنیتی هستند، در نقشه جدیدی مشخص شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از دیلی میل، طبق اعلام موسسه خدمات بهداشتی و امنیتی بین المللی که متخصص امور درمان و امنیت در جهان است لیبی، سوریه و افغانستان از جمله پرخطرترین ها هستند.

کشورهای قرار گرفته در رده هشدارآمیز، دارای بالاترین خطر موسوم به بسیار خطرناک نیز عمدتا در آفریقا یا خاورمیانه قرار دارند.

در کل 14 کشور در رده بسیار خطرناک قرار دارند که عبارتند از: افغانستان، یمن، سوریه، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی، به همراه بخش هایی از نیجریه، جمهوری دمکراتیک کنگو، اوکراین، پاکستان، عراق و مصر.

این موسسه، بر اساس تهدید ناشی از خشونت سیاسی (شامل تروریسم، شورش، ناآرامی های سیاسی و جنگ)، ناآرامی اجتماعی (شامل خشونت های جدایی طلبانه، قومیتی و اجتماعی) و خشونت و خرده جرایم، کشورها را بر اساس میزان خطرناکی، در پنج رده قرار داده است.

برای مثال عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند و نیروهای امنیتی عراق در تلاش برای پاکسازی کامل این من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار لیست خطرناکترین مناطق جهان

انتشار لیست خطرناکترین مناطق جهان