مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 13:052020-12-03سياسي

کاروانسراهای خراسان جنوبی ثبت جهانی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: کاروانسراهای خراسان جنوبی در ابتدای سال جدید میلادی ثبت جهانی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن رمضانی عصر پنج شنبه در دیدار با نماینده مردم نماینده بیرجند، درمیان و خوسف اظهارکرد: سال 92 تنها یک اثر جهانی ثبت شده در خراسان جنوبی داشتیم که اکنون به چهار اثر ثبت شده رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: قنات بلده فردوس، باغ اکبریه، بیابان لوت و روستای خراشاد چهار اثر جهانی ثبت شده خراسان جنوبی است.

حسن رمضانی ادامه داد: در ابتدای سال جدید میلادی کاروانسراهای خراسان جنوبی نیز ثبت جهانی خواهد شد و ما به لحاظ تعداد آثار ثبت شده جهانی جزو استان های پیشرو در شرق کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت هر اثر جهانی منجر به اختصاص یک ردیف پایدار ملی برای آن می شود، گفت: در حوزه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی با مشارکت مردم نیز جزو استان های پیشرو هستیم و طرح هایی در این زمینه پیاده شده است.

مشارکت مردم در مرمت آثار تاریخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهارکرد: در یکی از این طرح ها که از سال 94 آغاز شده است 50 درصد هزینه مرمت بنای تاریخی را مالک بنا و 50 درصد دیگر را نیز دولت تقبل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای خراسان جنوبی ثبت جهانی می شود

کاروانسراهای خراسان جنوبی ثبت جهانی می شود