مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 08:452020-12-03سياسي

تاکید تاجیکستان بر لزوم تقویت حفاظت مرزهای جنوبی پیمان امنیت جمعی


رییس جمهور تاجیکستان با اشاره به حضور گروه های تروریستی در افغانستان بر ضرورت تقویت حفاظت از مرزهای جنوبی سازمان پیمان امنیت جمعی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در نشست شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی که تحت ریاست روسیه به صورت مجازی برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از رییس جمهور روسیه برای سازماندهی این نشست به تلاش های طرف روس برای تامین فعالیت پایدار سازمان مذکور در شرایط دشوار امروز اشاره کرد.

رحمان با بیان این که امسال جهان با افزایش بی سابقه چالش ها و تهدیدات رو به رو شده است، گفت: بیماری همه گیر کووید 19 منجر به رکود جهانی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی شد و به طور قابل توجهی بر زندگی عادی تاثیر گذاشته و همه کشورهای جهان را مجبور می کند برنامه ها و ابتکارات از قبل برنامه ریزی شده را بازنگری کنند.

وی افزود: بحران اجتماعی و مالی اقتصادی در نتیجه همه گیری کووید 19 بر رشد مورد انتظار اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته و منجر به افزایش نرخ بیکاری و تهدید امنیت غذایی شد.

رییس جمهور تاجیکستان در این راستا، پیشنهاد داد تا مکانیزم همکاری در قالب سازمان مذکور برای تضمین امنیت بهداشتی و بیولوژیکی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تاسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید تاجیکستان بر لزوم تقویت حفاظت مرزهای جنوبی پیمان امنیت جمعی

تاکید تاجیکستان بر لزوم تقویت حفاظت مرزهای جنوبی پیمان امنیت جمعی