مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 08:302020-12-03اقتصادي

معلولین نخاعی گرفتار هزینه های مراقبتی/کمک های بهزیستی کافی نیست


مدیر عامل مرکز حمایت از معلولین ایران، گفت: هزینه پرستاری از یک معلول نخاعی در شبانه روز 6 میلیون تومان است، چطور می تواند با 554 هزار تومان رقم حمایتی، - پرستار بگیرد.

علی ضرابی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به روز جهانی معلولین، افزود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی 10 درصد جمعیت کشور به نوعی دچار معلولیت هستند که از این 10 درصد حدود 3 درصد دچار معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

وی با اعلام اینکه نزدیک به 1.

5 میلیون نفر از معلولین تحت پوشش بهزیستی هستند، ادامه داد: بیماران آسیب دیده نخاعی حدود 27 هزار و 500 نفر در سازمان بهزیستی در سامانه ای که مربوط به بیماران نخاعی است، ثبت شده اند.

ضرابی با عنوان این مطلب که مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران به عنوان یک نهاد مردمی فعال حدود 4000 نفر از این معلولان را تحت پوشش دارد، گفت: به دلیل اینکه همیشه در بخش آمار در خیلی از قسمت ها نه تنها در حوزه معلولین، بلکه در بحث های اقتصادی، فرهنگی و خیلی از مسائل دیگر مشکلاتی وجود دارد، طبق تخمین بعضی از مراکز علمی و آماری، تعداد معلولین نخاعی بین 70 تا 100 هزار نفر بر اساس شدت آسیب نخاعی آنها بوده که این گروه در3 دسته آسیب کمری، سینه ای و گردنی تقسیم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلولین نخاعی گرفتار هزینه های مراقبتی/کمک های بهزیستی کافی نیست

معلولین نخاعی گرفتار هزینه های مراقبتی/کمک های بهزیستی کافی نیست