مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 16:302020-12-02بين الملل

تحریم های یکجانبه مغایر اصل برابری حاکمیت و حقوق بشر هستند


مدیر اجرایی مرکز جنوب طی سخنانی با تأکید بر اینکه در غیرقانونی بودن اقدامات زورمدارانه یکجانبه ذیل قوانین حقوق بین المللی تردیدی وجود ندارد، - مدیر اجرایی مرکز جنوب طی سخنانی با تأکید بر اینکه در غیرقانونی بودن اقدامات زورمدارانه یکجانبه ذیل قوانین حقوق بین المللی تردیدی وجود ندارد، افزود: این اقدامات، اصل برابری حاکیمت و همچنین حق بهداشت، غذا و سایر حقوق بشر را نقض می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارلوس کوریا با اشاره به اینکه تحریم های یکجانبه پیامدهای انسانی ویران کننده ای در کشورهای هدف دارند، به مستندات و شواهد گسترده موجود درخصوص تبعات منفی انسانی تحریم ها پرداخت و افزود: بسیار مهم است که این اسناد و شواهد را به اطلاع اذهان عمومی جهانی برسانیم.

وی ادامه داد: فقط در یک مورد که مربوط به قبل از همه گیری کرونا است، حدود 3500 کودک سرطانی در ایران از دسترسی به داروهای حیاتی مورد نیاز محروم بودند.

متاسفانه افکار عمومی جهان به خوبی از پیامدهای تحریم های یکجانبه مطلع نیست.

مدیر اجرایی مرکز جنوب در ادامه به نقش زور و قدرت در اعمال تحریم های زورمدارانه یکجانبه پرداخت و گفت: یک مطالعه اخیر نشان داده که سرانه تولید ملی کشورهای اعمال کننده تحریم، بیش از 5 الی 10 برابر سرانه تولید ملی کشورهای مورد هدف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های یکجانبه مغایر اصل برابری حاکمیت و حقوق بشر هستند

تحریم های یکجانبه مغایر اصل برابری حاکمیت و حقوق بشر هستند