مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 16:152020-12-02اجتماعي

ایستگاه هواشناسی در گردنه حیران آستارا راه اندازی می شود


مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به فعالیت 13 ایستگاه هواشناسی در این استان، گفت: ایستگاه هواشناسی خودکار در گردنه حیران آستارا راه اندازی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد دادرس بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با فرماندار آستارا، اظهار کرد: به منظور انتقال سریع داده های هواشناسی به مرکز استان گیلان، یک ایستگاه هواشناسی خودکار در گردنه کوهستانی حیران شهرستان آستارا تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمین این پروژه مهم هواشناسی استان تأمین شده است، افزود: به زودی دیواره، دکل و بخشی از تأسیسات ایستگاه هواشناسی گردنه کوهستانی حیران با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: با همکاری فرمانداری آستارا اقدامات لازم برای تأمین برق ایستگاه هواشناسی در گردنه کوهستانی حیران انجام شده و برای تجهیز این ایستگاه به ابزارهای تعیین دما، رطوبت، سرعت باد، تشعشع جو و میزان باران به حدود 5 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: برای تأمین اعتبارات لازم از سازمان هواشناسی تلاش می کنیم و تا پایان سال جاری با راه اندازی این ایستگاه، اطلاعات هواشناسی به سرعت استخراج و با سیستم های مخابراتی به مرکز هواشناسی استان گیلان مخابره خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایستگاه هواشناسی در گردنه حیران آستارا راه اندازی می شود

ایستگاه هواشناسی در گردنه حیران آستارا راه اندازی می شود