مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 15:452020-12-02سياسي

لزوم حذف کامل ربا از جریان بانکی کشور/ نظارت شرعی بر بانک نباید تشریفاتی باشد


رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تشریح 4 مولفه شکل گیری بانکداری اسلامی؛ بر ضرورت حذف کامل ربا از جریان و عملیات بانکی کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله احمد مبلغی در سمینار بانکداری اسلامی که از طرف جامعه المصطفی العالمیه شعبه لبنان به صورت مجازی برگزار شد‬؛ با اشاره به مؤلفه های چهارگانه شکل گیری بانکداری اسلامی، اظهار داشت: هیأت نظارت شرعی بانک، نباید افتخاری، مشورتی و تشریفاتی باشد.

چهار مؤلفه مهم برای شکل گیری بانکداری اسلامی وی حذف کامل ربا به صورت واقعی از جریان و عملیات بانک، قرار دادن عقود اسلامی در ساختار بانکی، اجرای محتوای واقعی (و نه اسمی و تشریفاتی) این عقود و نظارت هیئت فقهی با ساز و کارهای حقوقی بر کل روند اجرای عقود در بانک را چهار مؤلفه مهم برای شکل گیری بانکداری اسلامی ذکر کرد و افزود: اگر همه یا برخی از این مؤلفه های چهارگانه وجود نداشته باشند، بانکداری اسلامی یا اساساً پدید نمی آید و یا اگر نهادی تحت این عنوان شکل بگیرد، یک شکل گیری سطحی، اسمی و فاقد محتوای اسلامی است.

اسلام سود بردن را پذیرفته بلکه بر انجام و توسعه آن تمرکز کرده است اما به هیچ وجه سود بردن از طریق ربا را نپذیرفته است نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مؤلفه حذف کامل ربا از جریان و عم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حذف کامل ربا از جریان بانکی کشور/ نظارت شرعی بر بانک نباید تشریفاتی باشد

لزوم حذف کامل ربا از جریان بانکی کشور/ نظارت شرعی بر بانک نباید تشریفاتی باشد