مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 15:302020-12-02بين الملل

چین خواستار لغو تحریم ها علیه کره شمالی شد


سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن رد اداعای آمریکا درخصوص تلاش پکن برای نقض تحریم ها علیه کره شمالی، از شورای امنیت سازمان ملل خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا بخشی از تحریم ها را لغو کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه ادعای آمریکا درخصوص نقض تحریم های کره شمالی از سوی پکن را رد کرد.

به نوشته روزنامه سیاتل تایمز ، چونیینگ در نشستی خبری گفت: چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و یک قدرت بزرگ مسئولیت پذیر، همواره به طور جدی قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کرده و به تعهدات بین المللی خود پایبند است .

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: در شرایط فعلی، تمام طرفین باید زمان و انرژی بیشتری برای تقویت روند حل و فصل سیاسی مسائل شبه جزیره کره صرف کنند و به تأثیر منفی تحریم ها بر روی این جامعه و زندگی آن ها توجه داشته باشد .

این دیپلمات چینی در ادامه گفت: با تداوم گسترش اپیدمیک کووید-19، یک بار دیگر از شورای امنیت می خواهیم در سریع ترین زمان ممکن گفت وگوهایی درباره بندهای برگشت پذیر این قطعنامه آغاز کند و اصلاحات لازم را درخصوص تحریم ها، به خصوص در زمینه زندگی عادی مردم [کره شمالی] ایجاد کند تا شرایط برای رسیدن به راه حل سیاسی در شبه جزیره [کره] فراهم شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین خواستار لغو تحریم ها علیه کره شمالی شد

چین خواستار لغو تحریم ها علیه کره شمالی شد