مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 12:252020-12-02اقتصادي

ترخیص کالا با وجود حذف کد رهگیری بانک مرکزی تغییر نکرد


کارشناس ارشد حوزه ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه میزان رسوب کالا زیاد نبود، گفت: طبق آمارهای موجود، در یک ماهه اخیر و پس از لغو کد رهگیری بانک مرکزی ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حسین تاجیک نژاد، کارشناس ارشد حوزه ارزی بانک مرکزی در گفت وگو با شبکه خبر، با بیان اینکه طبق ماده 11 قانون پولی و بانکی، نظارت بر معاملات ارزی یکی از مهمترین وظایف ذاتی بانک مرکزی است، اظهار داشت: یکی از مصادیق کنترل بازار ارز مربوط به نظارت بر واردات است، چراکه عدم کنترل آن می تواند باعث ارزبَری بی حساب و هدر رفت منابع ارزی کشور شود.

وی با اشاره به اینکه، بانک مرکزی موظف است، منشأ ارز مصرف شده برای واردات را مشخص کند، افزود: این موضوع از این جنبه که این ارز به شکل رسمی توسط واردکنندگان تامین شده است یا خیر حائز اهمیت است.

البته هر واردکننده ای که منشأ ارز خود را برای بانک مرکزی شفاف کند، در کمتر از 24 ساعت کد رهگیری برای ترخیص کالا از گمرک دریافت می کند.

تاجیک نژاد با بیان اینکه صدور کدرهگیری به فرآیندی اطلاق می شود که بانک مرکزی از بابت شیوه تامین ارز واردکنندگان اطمینان حاصل کرده و بلافاصله مجوز ترخیص کالا را صادر می کند، گفت: در مراحل ترخیص کالا از گمرک سازمان ها و ادارات مختلفی تصمیم گیر هستند و لزوما تمام اختیارات آن متوجه بانک مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص کالا با وجود حذف کد رهگیری بانک مرکزی تغییر نکرد

ترخیص کالا با وجود حذف کد رهگیری بانک مرکزی تغییر نکرد