مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 12:052020-12-02پزشكي

25 سال جوان شدن سلول ها با اکسیژن درمانی!


دانشمندان ادعا می کنند که با موفقیت روند پیری بیولوژیکی را در گروهی از افراد مسن معکوس کرده و بدن آنها را در سطح سلولی 25 سال جوان کرده اند.

- دانشمندان ادعا می کنند که با موفقیت روند پیری بیولوژیکی را در گروهی از افراد مسن معکوس کرده و بدن آنها را در سطح سلولی 25 سال جوان کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ایندی‍پندنت، در تحقیقات اولیه محققان دانشگاه تل آویو و مرکز پزشکی شمیر از نوعی اکسیژن درمانی برای معکوس کردن دو شاخص کلیدی پیری بیولوژیکی استفاده کردند: طول تلومر و تجمع سلول های پیر.

هرچه بدن انسان پیرتر می شود، تلومرها که پایانه های محافظتی در انتهای کروموزوم ها هستند کوتاه تر می شوند و سلول های پیر بدون کاربرد افزایش می یابند.

یک کارآزمایی بالینی که با حضور 35 فرد بالای 64 سال انجام شد تا مشخص شود آیا روشی به نام اکسیژن درمانی پرفشار(Hyperbaric Oxygen Therapy) می تواند از پشرفت روند این دو مشخصه کهولت سن جلوگیری کند یا خیر.

این افراد به مدت 3 ماه، پنج روز در هفته برای 90 دقیقه در یک محفظه تحت فشار قرار گرفتند و به آنها اکسیژن خالص داده شد.

در پایان آزمایش، دانشمندان گزارش دادند که طول تلومرهای شرکت کنندگان به طور متوسط 20 درصد افزایش یافته، در حالی که سلول های پیری آنها تا 37 درصد کاهش داشته است و این میزان مشابه زمانی است که این افر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 سال جوان شدن سلول ها با اکسیژن درمانی!

25 سال جوان شدن سلول ها با اکسیژن درمانی!