مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 11:352020-12-02سياسي

ضرورت تقویت شعب ویژه صلح و سازش در دادسراها


رییس کل دادگستری مازندران خواستار تقویت شعب ویژه صلح و سازش در کنار دادسراها برای ترویج فرهنگ صلح و سازش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد صادق اکبری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری با تاکید بر اجرای دقیق و سریع بخشنامه ها و دستورالعمل های ریاست محترم قوه قضاییه اظهار داشت: نگاه تحولی قوه قضاییه در دوره اخیر باعث ایجاد رویکردهای و رویه های نو در دستگاه قضایی شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای برنامه ریزی دادگستری استان گفت: برای عملیاتی کردن اجرای این مصوبات باید محدوده زمانی مشخص شود و افرادی متخصص برای نظارت بر اجرای درست و به موقع این مصوبات تعیین شوند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به نقش حیاتی شورای حل اختلاف در ترویج فرهنگ صلح و سازش تصریح کرد: فرآیند پالایش پرونده باید از همان ابتدا آغاز شود پرونده هایی که امکان صلح و سازش در آن وجود دارد به شوراهای حل اختلاف ارجاع شود تا با استفاده از ظرفیت این واحدها هم حجم ورودی پرونده ها به محاکم کمتر شود و هم فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود.

رییس دستگاه قضایی استان در ادامه گفت: در ارجاع این پرونده ها نیز باید دقت لازم صورت گیرد چرا که در صورت اجرای نادرست این روند و ارجاع پرونده های گوناگون و غیرمرتبط موجب تراکم پرونده ها در شور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تقویت شعب ویژه صلح و سازش در دادسراها

ضرورت تقویت شعب ویژه صلح و سازش در دادسراها