مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 11:052020-12-02اقتصادي

مجوز تولید واکسن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صادر شد


بذر واکسن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور تولید شده است و تاکنون سه شرکت بخش خصوصی مجوز تولید واکسن این بیماری را گرفته اند.

- رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بذر واکسن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور تولید شده است و تاکنون سه شرکت بخش خصوصی مجوز تولید واکسن این بیماری را گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی صفر ماکنعلی با اشاره به این که در حال حاضر کشور ژاپن درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و حدود 4 میلیون و 600 هزار پرنده را تحت کنترل قرار داده است، گفت: در ایران این بیماری که در سال 96 بالغ بر 26 میلیون قطعه پرنده را تلف کرد، کنترل شده است.

در سال جاری علیرغم این که این ویروس در اصلاندوز اردبیل، گلزار تهران، مازندران و میقان اراک مشاهده شده اما در کوتاه ترین زمان ممکن تشخیص قطعی آن داده شد و گزارش، تأیید، مهار و مختومه را در این چهار بخش انجام دادیم.

وی با اشاره به تولید بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، گفت: بذر مورد نیاز تولید واکسن بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در داخل کشور تولید و در روزهای اخیر از آن رونمایی شد؛ ماده اساسی برای رصد و پایش بیماری ها، آنتی ژن است که در داخل تولید شده و با این اقدام از هدر رفت یک میلیارد تومان جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز تولید واکسن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صادر شد

مجوز تولید واکسن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صادر شد