مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 10:302020-12-02اقتصادي

تصفیه خانه سنندج نیازمند ارتقا است/ورود فاضلاب به سدها همچنان ادامه دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: تا زمانی که تجهیزات تصفیه خانه آب سنندج را ارتقا ندهیم, نمی توان کیفیت آب شرب را بالا برده و طعم و بوی بد را از آن حذف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کامران خرم ظهر امروز در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه استانی سازگاری با کم آبی کردستان اظهار کرد: هر چند که با افزایش حجم میزان آب ذخیره شده در مخزن سدها از طریق انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق تا حدودی از مشکلات آب شرب سنندج کاسته شد, اما تا زمانی که تصفیه خانه را ارتقا ندهیم، اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وی افزود: سد قشلاق سنندج بدون شک دچار تغذیه گرایی شده و ورود فاضلاب روستاهای بالادستی، سم و کودهای شیمیایی کشاورزی و فاضلاب های صنعتی که بسیار ناچیز هستند در این امر تاثیرگذار بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: تا زمانی که یک تصمیم واحد برای جلوگیری از ورود این آلاینده ها به مخازن سدها گرفته نشود با تزریق آب نمی توان کیفیت آب شرب را بالا برد, چرا که ممکن است همین مشکل طی چند سال آینده گریبان سد آزاد را بگیرد و این سد نیز تغذیه گرا شود.

خرم یادآور شد: مشکل کیفیت آب شرب سنندج به تصفیه خانه شهر باز می شود و باید از تجهیزاتی استفاده کرد که بتواند به راحتی جلبک های موجود در آب را از بین ببرد که با توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه خانه سنندج نیازمند ارتقا است/ورود فاضلاب به سدها همچنان ادامه دارد

تصفیه خانه سنندج نیازمند ارتقا است/ورود فاضلاب به سدها همچنان ادامه دارد