مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 10:052020-12-02اقتصادي

70 درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری دارای قرارداد موقت هستند


مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی، گفت: 70 درصد مقرری بگیران صندوق بیمه بیکاری را کارگرانی تشکیل می دهند که در پایان قرارداد کار بیکار شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی شکوری اظهار داشت: به استناد ماده (2) قانون بیمه بیکاری، بیمه شده ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار باشد، مستحق دریافت مقرری بیمه بیکاری است.

وی افزود: به موجب بند و ماده 10 قانون کار، یکی از شروط تنظیم قرارداد؛ تعیین مدت قرارداد در کار با مدت معین است که با توافق و تراضی کارگر وکارفرما تعیین می شود، لذا اراده کارگر در تعیین مدت قرارداد دخیل بوده و در نتیجه قطع رابطه استخدامی کارگر با کارفرما به دلیل اتمام مدت قرارداد از مصادیق اخراج بدون میل و اراده کارگر محسوب نمی شود.

شکوری گفت: در این راستا آرا متعددی از جمله رأی وحدت رویه شماره 8 مورخ 16/‏01/‏83‬ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری صادر شده که به موجب آن قطع رابطه استخدامی کارگر با کارفرما به واسطه انقضای مدت کار و اینکه تنظیم قرارداد و تعیین شرایط آن از جمله مدت قرارداد مبتنی بر تراضی و توافق طرفین است، بیکاری کارگر از مصادیق ماده (2) قانون بیمه بیکاری (اخراج بدون میل واراده) محسوب نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری دارای قرارداد موقت هستند

70 درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری دارای قرارداد موقت هستند