مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 09:252020-12-02پزشكي

دلیل قطع چرخه ویروس کرونا در برخی از کشورها چه چیزی بود؟


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از کشورها در قطع زنجیره ویروس کرونا توانسته اند موفق عمل کنند، گفت: یکی از دلایل این امر وجود زیرساخت های لازم در آن کشورها برای کنترل بیماری بوده است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از کشورها در قطع زنجیره ویروس کرونا توانسته اند موفق عمل کنند، گفت: یکی از دلایل این امر وجود زیرساخت های لازم در آن کشورها برای کنترل بیماری بوده است.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: به عنوان مثال در زمان ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی فقط یک دستگاه PCR وجود داشت این در حالی است که هم اکنون در این استان از این دستگاه، پنج فقره وجود دارد.

وی افزود: از سوی دیگر در ابتدا از لحاظ کیت های آزمایشگاهی با محدودیت مواجه بوده ایم که هم اکنون وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهتر بوده؛ و به طور کلی در تحریم های ظالمانه قرار داریم و با مشکلات زیرساختی مواجه بوده ایم.

دلشاد ادامه داد: علاوه بر آن تعدادی از آن کشورها تجربه بیماری سارس را داشته اند و در گذشته تمرینات لازم را انجام داده، در نتیجه در مواجه با ویروس کرونا از تجربه های لازم برخوردار بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل قطع چرخه ویروس کرونا در برخی از کشورها چه چیزی بود؟

دلیل قطع چرخه ویروس کرونا در برخی از کشورها چه چیزی بود؟