مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-02اقتصادي

نقش پروژه های آبخیزداری در کنترل سیلاب/ 430 میلیارد هزینه شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به نقش موثر پروژه های آبخیزداری در کنترل سیلاب در مرکز این استان، گفت: در این راستا 430 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شیرزاد نجفی، گفت: در بارش های اخیر شهر خرم آباد، اثر بخشی سازه های آبخیزداری در کنترل سیل و رواناب در حوزه آبخیز شهر خرم آباد قابل مشاهده بود.

وی، به بارش های 47.

8 میلی متری هشتم و نهم آذرماه در شهر خرم آباد اشاره کرد و افزود: شاهد آن بودیم که، اثربخشی عملیات آبخیزداری در حوزه شمال شهر خرم آباد شامل حوزه های فلک الدین ، سرمرغ ، زرین چغا ، ریمله ، سرآسان ، آبشار طلایی و کرگانه باعث حفاظت از منابع آب و خاک در بالادست حوزه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، بیان داشت: با انجام عملیات بیومکانیکی و مکانیکی شامل احداث سازه های خشکه چین، بانکت و همچنین احداث سازه های سنگی ملاتی و خاکی، حجم وسیعی از رواناب در پشت سازه های احداثی جمع آوری و سبب کنترل رواناب و سیلاب و تأخیر در ورود سریع رواناب به رودخانه خرم آباد شده به نحوی که با این حجم بارش، شاهد کمترین رواناب در رودخانه خرم رود بودیم.

نجفی، افزود: در سیل سال 98 خسارات جبران ناپذیری به تأسیسات، اماکن، جاده ها، پل ها، اراضی کشاورزی، باغات و…وارد شد که در صدد آن هستیم با کمک سازمان جنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پروژه های آبخیزداری در کنترل سیلاب/ 430 میلیارد هزینه شد

نقش پروژه های آبخیزداری در کنترل سیلاب/ 430 میلیارد هزینه شد