مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 08:002020-12-02اقتصادي

دولت به حمل و نقل عمومی کمک کند


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تأمین منابع مالی برای کیفیت بخشی مترو و سرپا نگه داشتن این ناوگان ضرورت دارد، گفت: دولت به حمل و نقل عمومی کمک کند.

- زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره نرخ بلیت مترو و اتوبوس اظهار داشت: قیمت تمام شده بلیت مترو در حال حاضر حدود 15هزار تومان است و به طورکلی بر اساس قانون یک سوم این هزینه باید توسط شهرداری، یک سوم توسط دولت و یک سوم توسط مردم پرداخت شود.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین سهم در مورد بلیت مترو توسط شهرداری تهران پرداخت می شود و دولت عملا در پرداخت سهم خود اقدامی انجام نداده و اگر به دنبال توسعه کیفیت مترو و افزایش تعداد واگن ها هستیم، باید فکری به حال تأمین منابع شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تأمین منابع برای کیفیت بخشی مترو و سرپا نگه داشتن این ناوگان از طریق فروش بلیت، کمک دولت و مجلس، اوراق مشارکت و موضوعاتی این چنینی است که باید به صورت کامل مدنظر قرار گیرد.

نوری با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از حمل و نقل عمومی گفت: اینکه به صورت ناگهانی نرخ بلیت مترو برای شهروندان افزایش یابد مناسب نیست، ما هم مخالیم چرا که باید این مسأله طی سال ها و به تدریج انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت به حمل و نقل عمومی کمک کند

دولت به حمل و نقل عمومی کمک کند