مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:352020-12-02سياسي

سفر «رستم امامعلی» به روسیه؛ مانور قدرت با رنگ و بوی اقتصاد


اولین سفر رسمی رییس مجلس تاجیکستان به روسیه با هدف حل موضوع مهاجران کاری نشان از این موضوع دارد که وی در راه رسیدن به بالاترین پست ریاست جمهوری در این کشور مصمم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در تاریخ 4 آذر ماه سال جاری رستم امامعلی رییس مجلس ملی و شهردار شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان در رأس یک هیأت از مقامات عالی رتبه این کشور  به روسیه سفر کرد.

این اولین سفر رسمی امامعلی پس از به قدرت رسیدن در مسند ریاست مجلس ملی این کشور است که با هدف گشایش در حوزه اقتصادی این کشور و بهتر شدن وضعیت مهاجران کاری در روسیه صورت گرفته است.

هر گونه پیشرفت در بهبود وضعیت مهاجران کارگری به عنوان بازتاب سیاسی برای رییس مجلس تاجیکستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس از شیوع ویروس کرونا، روسیه محدودیت های زیادی برای اتباع کشورهای دیگر به خصوص اتباع آسیای مرکزی ایجاد کرد که باعث شد تعداد زیادی از شهروندان تاجیک به کشور خود برگردند و توان بازگشت دوباره به روسیه برای کار را نداشته باشند.

این مسئله در تاجیکستان که اقتصاد آن به شدت به حواله ها مهاجران کاری وابسته است ، یک نگرانی اساسی است و اینکه رستم امامعلی به مسکو رفته نشان می دهد وی به تدریج در مناصب و کرسی های بالاتر قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر «رستم امامعلی» به روسیه؛ مانور قدرت با رنگ و بوی اقتصاد

سفر «رستم امامعلی» به روسیه؛ مانور قدرت با رنگ و بوی اقتصاد