مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:352020-12-02سياسي

موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها


نمایندگان با بررسی با اولویت دو طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد صالح جوکار رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در توضیح درخواستش برای در اولویت قرار گرفتن طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: خرداد سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها برگزار می شود که زمان زیادی تا آن مدت باقی نمانده است.

برای اصلاح قوانین مربوط به این دو انتخابات کمیسیون شوراها بررسی های لازم را انجام داده و موارد مهمی در بحث جایگاه ریاست جمهوری و تبیین معیارها کاندیداها تعیین کردند.

وی افزود: در موضوع انتخابات شوراها نیز اصلاحاتی در این قانون در راستای تقویت نظارت بر انتخابات شوراها و ارتقای عملکرد و کارآمدی شوراها صورت گرفته است.

نظارت بر انتخابات شوراها توسط نمایندگان مجلس صورت می گیرد لذا پیش بینی شده که در طول چهار سال کارکرد شوراها، هیأت نظارت بر انتخابات بر عملکرد شوراها نیز نظارت داشته باشند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در شوراهای دوره پنجم فسادها و اتفاقاتی رخ داد که باعث ورود قوه قضاییه شد به دنبال آن بسیاری از شهرداران و اعضای شوراها درگیر مسائل قضایی هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها