مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 05:002020-12-02پزشكي

چرا لایحه «حمایت از مبتلایان به ایدز» تهیه شد؟


بدنامی بیماری ایدز باعث پایمال شدن حقوق اجتماعی افراد آلوده به این ویروس می شود؛ افراد جامعه فرد مبتلارا طرد می کنند و در نتیجه او از فعالیت های اجتماعی و اشتغال محروم می ماند.

- بدنامی بیماری ایدز باعث پایمال شدن حقوق اجتماعی افراد آلوده به این ویروس می شود؛ افراد جامعه فرد مبتلارا طرد می کنند و در نتیجه او از فعالیت های اجتماعی و اشتغال محروم می ماند.

در بیشتر موارد مشاهده شده حتی در مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز به این بیماران بی توجهی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک مبتلایان به ایدز هم یک شهروند هستند و همان طور که یک بیمار مبتلابه سرطان را از حقوق شهروندی محروم نمی کنیم، نسبت به آنها نیز باید چنین حسی داشته باشیم.

افراد مبتلابه ایدز فارغ از این که چگونه به این بیماری مبتلاشده اند نیاز به حمایت دارند؛ حمایتی که نتایج آن بیش از این که به این افراد بازگردد، در خدمت جامعه است.

آگاهی ها و نگرش جامعه نسبت به مبتلایان به ایدز بسیار پایین است و جامعه افراد مبتلابه HIV مثبت را بدون این که خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهند طرد می کند، به طوری که این بیماران جرات طرح بیماری خود را در خانواده هایشان ندارند.

طرد کردن این شهروندان و به حاشیه راندن آنها تنها انکار واقعیتی است که امروزه تمام شهرها و کلانشهر ها با آن درگیرند و از آنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا لایحه «حمایت از مبتلایان به ایدز» تهیه شد؟

چرا لایحه «حمایت از مبتلایان به ایدز» تهیه شد؟