مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 20:502020-12-01پزشكي

پرخاشگری، اختلالی دامن گیر برای جوانان


در برخی مواقع پرخاشگری و حتی اغتشاش ممکن است به عنوان الگوی رفتاری به ویژه در بین قشر جوان و فعال جامعه خود را نشان دهد.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: در برخی مواقع پرخاشگری و حتی اغتشاش ممکن است به عنوان الگوی رفتاری به ویژه در بین قشر جوان و فعال جامعه خود را نشان دهد.

مریم کرم الهی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پرخاشگری و خشونت طلبی را نمی توان به عنوان یک اختلال خاص تلقی کرد بلکه وقتی فرد در شرایط استرس و اضطراب قرار گیرد رفتارهای غیرمتعارف و نابهنجاری بروز می دهد که این نوع الگوی رفتاری پایدار نیست.

وی ادامه داد: در برخی مواقع پرخاشگری و حتی اغتشاش ممکن است به عنوان الگوی رفتاری پایدار به ویژه در بین قشر جوان و فعال جامعه خود را نشان دهد که در این صورت باید بررسی بیشتری در حالات رفتاری، روانی و هیجانی این افراد انجام شود.

کرم الهی تصریح کرد: برخی مشکلات رفتاری و هیجانی در سطح جامعه و حتی بین خانواده ها وجود دارد که می تواند پرخاشگری را تشدید کند ازجمله نوجوانان و جوانان حتی کودکانی که دارای بیماری های بیش فعالی و رفتارهای هیجانی هستند آمادگی بیشتری برای اعمال پرخاشگری و برهم زدن نظم و انظباط دارند.

این روانشناس افزود: این دسته افراد نسبت به محرک هایی که در اطرافشان اتفاق می افتد خیلی زود تحریک می شوند و از خود رفتار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرخاشگری، اختلالی دامن گیر برای جوانان

پرخاشگری، اختلالی دامن گیر برای جوانان