مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 16:102020-12-01اقتصادي

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده قطور / 1030واحد مسکونی بلاتکلیف هستند


در حالی بارش های پاییزه در مناطق زلزله زده خوی آغاز شده که بسیاری از زلزله زده ها در اسکان موقت بوده و چشم انتظار استمداد مسوولان جهت تسریع در روند اجرای ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه زلزله 5.

7 و 5.

9 ریشتری 4 اسفند سال گذشته در بخش قطور خوی به 4 هزار و 500 واحد مسکونی 28 روستا در شهر قطور خوی خسارت 20 تا 100 درصدی وارد آورد.

در روزهای نخست وقوع زلزله، آواربرداری واحدها به دلیل کم بودن ماشین آلات و تجهیزات و از سوی دیگر روستایی بودن بافت منطقه زلزله زده و کم عرض بودن معابر به سختی امکان پذیر بود.

با توجه به تاخیر در آواربرداری و شروع ساخت و ساز در منطقه، بسیاری از اهالی مناطق زلزله زده اماکن مسکونی خود را ترک کرده و به شهر خوی یا روستاهای دیگر مهاجرت کردند که این امر سبب شد تا روند آواربرداری کندتر از قبل پیش رود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، تداوم آواربرداری را منوط به حضور مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده عنوان کرد.

علیرغم تذکرهای فراوان استاندار آذربایجان غربی مبنی بر تسریع در روند آواربرداری و شروع ساخت و ساز، بیش از 9 ماه از زلزله خوی گذشته و این در حالی است که بسیاری از مالکان این واحدهای مسکونی نتوانسته اند واحدهای تخریب شده خود را بازسازی و نوسازی کنند و با وجود اینکه هو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده قطور / 1030واحد مسکونی بلاتکلیف هستند

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده قطور / 1030واحد مسکونی بلاتکلیف هستند