مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 12:252020-12-01اقتصادي

ساخت اولین رسوب سنج شناور در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد رضا کاویانپور، با اشاره به اینکه این وسیله در سد های کشور استفاده می شود گفت: سالانه 350 میلیون مترمکعب رسوب در مخزن سد ها جمع می شود که با کمک این وسیله وضعیت رسوب در مخزن سد ها مطالعه می شود که براساس آن برنامه .

- رییس موسسه تحقیقات آب از ساخت اولین رسوب سنج شناور با همکاری شرکت های دانش بنیان خبرداد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد رضا کاویانپور، با اشاره به اینکه این وسیله در سد های کشور استفاده می شود گفت: سالانه 350 میلیون مترمکعب رسوب در مخزن سد ها جمع می شود که با کمک این وسیله وضعیت رسوب در مخزن سد ها مطالعه می شود که براساس آن برنامه ریزی مناسب برای مدیریت بهینه سد به خصوص در زمان سیلاب انجام می شود.

وی با بیان اینکه سد ها سازه هایی هستند که باید تا ابد مورد استفاده قرار بگیرند گفت: رسوب پشت سد ها به مرور زمان وضعیت ذخیره سازی سد را تغییر می دهد که اگر اطلاعات درستی از آن در دسترس نباشد امکان مدیریت درست آن امکان پذیر نیست و این روند شرایطی را مانند بروز سیلاب های بزرگ مانند سیل لرستان و گلستان را رقم می زند.

رییس مؤسسه تحقیقات آب با اشاره به اینکه ابزارآلات متنوعی در جهان برای سنجش رسوب سد ها وجود دارد که به دلیل تحریم به کشور ما فروخته نمی شود ادامه داد: سنجش رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت اولین رسوب سنج شناور در کشور

ساخت اولین رسوب سنج شناور در کشور